HomeGovt SchemesNow your smartphone will be charged with just voice! Xiaomi Sound Charging...

Now your smartphone will be charged with just voice! Xiaomi Sound Charging Technology

WhatsApp Group Join Now
Instagram Profile Join Now
YouTube Channel Subscribe

Now your smartphone will be charged with just voice! Xiaomi Sound Charging Technology

Xiaomi Sound Charging Technology:  Technology company Xiaomi is currently working on new technology, in which the smartphone can be charged only with the help of voice.  MI claims that it is India’s No. 1 smartphone brand, which is working on its new technology,

Xiaomi, one of the most popular tech companies in the world, is coming up with excellent charging technology. With the help of this new technology, the smartphone will be charged as soon as you hear your voice. According to the company, this sophisticated technology from India’s number one smartphone brand, Xiaomi, is currently at the testing level. Xiaomi has already filed a patent for this new technology.

A recent GizChina report claims that Xiaomi has applied for a patent for this new charging technology in conjunction with the state agency China National Intellectual Property Administration (CNIPA). The report further states that this Sound Charging Technology will work on two components. One of them is ‘Sound Collection Device’ and the other is ‘Power Conversion Device’.

Among them, Xiaomi’s power conversion device will convert environmental vibration to mechanical vibration and then convert it to alternating current. The power conversion device will convert AC to DC. And if Xiaomi can really make this technology a reality, then we will no longer need a charging cable to charge our smartphones. No need for a charging tub.

Google News View Now

For now, as this state-of-the-art technology is at the testing level, no information is available about when it will launch. But, there is no doubt that there is still a long way to go for this technology in the market.

When it comes to charging tech, the first thing to talk about is Xiaomi. Because, in the last few years, this company has come up with one new feature after another for fast charging of smartphones. It was learned a few days ago that the company is working on 200W fast charging. The HyperCharge technology will be offered on the company’s flagship phone later this year.

Mi Air Charge Technology is also in the pipeline, which can be used to charge multiple devices wirelessly. The company’s official Twitter handle says, ‘You’re walking, playing games, and doing other things that make it difficult to use the cable to charge the phone all the time. And that’s why we’re bringing wireless charging technology to our customers very soon. ‘

This state-of-the-art technology has a built-in 5-phase interface antenna, which can actually detect the position to charge the device perfectly. This way a total of 144 antennas will be able to emit millimeter waves through a phase control array, beam foaming. Xiaomi currently holds a total of 17 patents for Mi Air Charge Technology. This wireless charging technology will be able to charge smartwatches and earbuds in addition to smartphones.

What are your thoughts on Xiaomi’s new experiments on charging technology? Do let us know in the comments below.


বিশ্বের অন্যতম জনপ্রিয় টেক কোম্পানি Xiaomi এবার এক চমৎকার চার্জিং প্রযুক্তি নিয়ে আসছে।

Xiaomi Sound Charging Technology: নতুন এই প্রযুক্তির সাহায্যে আপনার আওয়াজ শুনেই চার্জ হয়ে যাবে স্মার্টফোন। কোম্পানির দাবি অনুযায়ী, ভারতের এক নম্বর স্মার্টফোন ব্র্যান্ড অর্থাৎ Xiaomi-র এই অত্যাধুনিক প্রযুক্তি আপাতত টেস্টিং লেভেলে রয়েছে। ইতিমধ্যেই এই নতুন প্রযুক্তির জন্য পেটেন্টও ফাইল করে দিয়েছে Xiaomi।

সম্প্রতি GizChina-র একটি রিপোর্টে দাবি করা হচ্ছে যে, Xiaomi স্টেট এজেন্সি চায়না ন্যাশনাল ইন্টেলেকচুয়াল প্রপার্টি অ্যাডমিনিস্ট্রেশন-এর (CNIPA) সঙ্গেই হাত মিলিয়ে এই নতুন চার্জিং প্রযুক্তির পেটেন্টের জন্য অ্যাপ্লাই করেছে। সেই রিপোর্ট থেকে আরও জানা গিয়েছে যে, এই Sound Charging Technology কাজ করবে দুটি কম্পোনেন্টেসের উপরে। তাদের একটি হল, ‘সাউন্ড কালেকশন ডিভাইস বা এনার্জি কনভার্সন ডিভাইস’ এবং আর একটি হল, ‘পাওয়ার কনভার্সন ডিভাইস’।

এদের মধ্যে Xiaomi-র পাওয়ার কনভার্সন ডিভাইস, এনভায়রনমেন্টাল ভাইব্রেশনকে মেকানিক্যাল ভাইব্রেশনে কনভার্ট করবে এবং তার পরই তা অলটারনেটিং কারেন্টে কনভার্ট হবে। পাওয়ার কনভার্সন ডিভাইস AC-কে DC-তে কনভার্ট করবে। আর সত্যিই যদি Xiaomi এই প্রযুক্তির বাস্তব রূপ দিতে পারে,

তাহলে আমাদের আর এবার থেকে স্মার্টফোন চার্জ করার জন্য কোনও চার্জিং কেবেলের প্রয়োজন হবে না। দরকার হবে না চার্জিং টাবেরও। আপাতত, যেহেতু এই অত্যাধুনিক প্রযুক্তি টেস্টিং লেভেলে রয়েছে, তাই কবে লঞ্চ করতে পারে, সে সংক্রান্ত কোনও তথ্য জানা যায়নি। কিন্তু, মার্কেটে এই প্রযুক্তির জন্য যে এখনও অনেকটাই অপেক্ষা করতে হতে পারে, তা নিয়ে কোনও সন্দেহ নেই।

More: Google Meet: How to Record a Video Call in Google Meet as a Participant, How to Enable Recording Option

চার্জিং টেকের প্রসঙ্গ উঠলে, প্রথমেই Xiaomi-র কথা বলতে হয়। কারণ, বিগত কিছু বছরে স্মার্টফোনের ফাস্ট চার্জিংয়ের জন্য একের পর এক নতুন ফিচার্স নিয়ে হাজির হয়েছে এই সংস্থা। কিছু দিন আগেই জানা গিয়েছিল যে, 200W ফাস্ট চার্জিং নিয়ে কাজ করছে কোম্পানি। চলতি বছরের শেষ দিকেই কোম্পানির ফ্ল্যাগশিপ ফোনে দেওয়া হবে এই Hyper Charge প্রযুক্তি।

পাশাপাশিই আবার Mi Air Charge Technology-ও পাইপলাইনে রয়েছে, যার দ্বারা ওয়্যারলেসলি একাধিক ডিভাইসে চার্জ করা যাবে। কোম্পানির অফিসিয়াল টুইটার হ্যান্ডেলে এই বিষয়ে বলা হচ্ছে, ‘আপনি হাঁটছেন, গেম খেলছেন এবং এমনই আরও কিছু কাজ করছেন, যার জন্য সব সময় ফোন চার্জ করতে কেবেল ব্যবহার করা সমস্যার। আর সেই কারণেই এবার গ্রাহকদের জন্য খুব শিগগিরই আমরা ওয়্যারলেস চার্জিং প্রযুক্তি নিয়ে আসছি।’

এই অত্যাধুনিক প্রযুক্তিতে রয়েছে একটি বিল্ট-ইন 5 ফেজ় ইন্টারফেস অ্যান্টেনা, যা আসলে নিখুঁত ভাবে ডিভাইসকে চার্জ করার জন্য পজিশন ডিটেক্ট করতে পারবে। এই ভাবেই মোট 144 অ্যান্টেনার ফেজ় কন্ট্রোল অ্যারে, বিম ফোমিংয়ের মাধ্যমে মিলিমিটার ওয়েভ নিঃসরণ করতে সক্ষম হবে। এই মুহূর্তে Mi Air Charge Technology-র মোট 17টি পেটেন্ট রয়েছে Xiaomi-র ঝুলিতে। এই ওয়্যারলেস চার্জিং প্রযুক্তি স্মার্টফোন ছাড়াও স্মার্টওয়াচ এবং ইয়ারবাডসও চার্জ করতে পারবে।

WhatsApp Group Join Now
Google News View Now
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular